onsdag 5 november 2008

Hår-konvertering

Toni & Guy har ju varit mina hår-husgudar ett par år men sedan deras Moisture Injection-serie utgått och ersatts av en vedervärdig uppföljare har jag blivit så illa tvungen att konvertera. Det var med viss tvekan men nu är alla sorger glömda, ty jag har funnit John Frieda!

Brilliant Brunette, eller Brilliant Blonde om man nu befinner sig i den änden av färgskalan, är en lycka av sällan skådat slag. Rengör ordentligt, vårdar och får håret att kännas precis som man vill att det ska men sällan får uppleva. (Jag går inte till frisören, mamma klipper mig, men kan tänka mig att det är den här känslan ni talar om...) Det här låter säkert lika åh-så-ytligt som det ju också är men för mig och många andra långhåriga varelser är en ytlighet med relevans. Långt hår kräva dessa produkter! Det kostar en slant men det är det värt, för det är mer än dubbelt så bra som det som kostar hälften så mycket. Är man inte helt nöjd med det man använder så ska man våga byta, det finns något för alla även om det kan ta ett tag att hitta.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Den jag testade var ju suverän så jag kanske ska testa den när flaskorna jag fick av dig är slut (hittills har jag inga som helst problem med dem).

Anonym sa...

Bra det! Jag störde mig mest på doften och att känslan, för mitt hår, var oh-so-far-away från det gamla... Du kommer btw älska schampot! Underbar känsla, löddrar ordentligt, gör precis allt det ska...