tisdag 11 november 2008

Shopping-SM? Guld till mig!

Ibland tittar man på prislappar och undrar hur de kan ta så hutlöst betalt, ibland tittar man två gånger för att man inte förstår hur det kan vara så billigt. Det sista händer faktiskt mig trivsamt ofta...

En scarf, ett par träningsbyxor, ett träningslinne, ett par trosor och en vinterjacka modell kort kappa/kavaj för 341:-. Hutlöst billigt! Nästan löjligt. Snudd på pinsamt. När det dessutom är precis det man var ute efter...

Jag var ju smart nog att inte ta med mig ett enda vinterytterplagg när jag åkte ner sist, och jag åker nog inte upp förrän i början på december så det var ju inte så smart. Min bomullskappa duger inte mycket till vid minusgrader men så långt tänkte ju inte jag. Att i det läget ramla över en jacka som ser ut precis som man tänkt sig och som dessutom är nedsatt till 174:50 istället för 799:- är nästan för bra för att vara sant. Funderar lite smått på att gå och köpa en jacka till, i samma modell men en annan färg, men där går kanske gränsen... Eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

What?! Helt sjukt billigt, nu avundas jag ditt shoppande, helt klart. Det var ett tag sedan jag shoppade, för jag gjorde av med så mycket pengar i Stockholm för en månad sedan. Nu kanske det snart börjar vara dags, men jag ser tyvärr bara pengar gå ut och inte komma in så mycket... Som student, du vet :-/ Lust att lägga uppe en bild på jackan/kappan? Blev ju nyfniken.

Anonym sa...

Jotack, jag vet hur det är men sånna här gyllene undantag får gärna bekräfta regeln! Ska försöka fixa bild:) Den är f.ö. från Kapp Ahl så titta förbi där, kan nog va samma rea på fler ställen...

Lillstrumpa sa...

Det FINNS ingen gräns, det vet du väl? Jag har alltid fascinerats av din förmåga att hitta billiga saker på stan, that's why I always go shopping with you, darling.