fredag 14 november 2008

Parapluie Noir


Det där med en ogrå dag utan regn tycks förövrigt förbli en dröm.

Jag är inte den första att klaga på vädret men nu börjar det bli tröttsamt! Kallt, grått, blött och eländigt. Vad hände med den friska höstluften jag sett fram emot? Det är ett under att jag inte gått och blivit sjuk! Peppar, peppar...

Inte hade man något för att man gav sig ut på knapp-jakt heller.

Knapparna på den nya jackan var lite gråmelerade och jag skulle helst vilja ha helsvarta. Knappar visade sig dock vara ovanligt svårt att få tag i, och på det tredje stället jag var hade de förvisso knappar men inga svarta. Inte i rätt storlek och form, bara med gulddetaljer och pärlemorskimmer och annat fjant. (Dessutom gick de på ca 15:- stycket vilket jag tycker är ganska hutlöst för en ynklig liten kapp-knapp!) Nu sitter jag alltså här med ett nyinköpt sykitt, som jag köpte i den första butiken, men med samma gamla knappar. De satt förvisso hemskt löst, vissa ramlade av bara man drog lite i dem, och de behöver ju därmed sys men jag hade ju hoppats på att slippa sy fast det jag ändå tänker sprätta bort sen men, men... Man kan inte få allt här i världen!

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Har de inte billiga second hand-butiker nere i storstan? Hemma på Kupan har deknappar för en eller två kronor styck. I ALLA färger.

Och om du ursäktar ska jag bara återigen påpeka att häruppe är det under noll och det ligger snö på marken, inget slask!

Anonym sa...

Jag vet! Jag var förbi en butik som hette Återvinnarna men inte en knapp inom synhåll... Snö kan jag klara mig utan än så länge, skulle möjligen vara kul att smaka på årets första snöflinga men det är skönt med bar backe. Den fick gärna vara torr dock...

Lillstrumpa sa...

Men det blir ju så ljust och fint när snön kommer!