måndag 3 november 2008

Dan före tenta-dan...


Den enda kurslitteratur jag befattat mig med på kristendomsmomentet hittills är bibeln, och imorgon är det tentadags... Vi ska ha två kompletterande böcker också, en för gamla- och en för nya testamentet, och dem ska jag jaga rätt på idag.

När jag var i Umeå trodde jag att de skulle gå att få tag i via universitetsbiblioteket där eftersom de alltid brukar finnas där kursen ges men icke, alla var utlånade. Nu har jag hittat dem via nätet, den ena ska finnas tillgänglig för hemlån och den andra i en läsesal på Stockholms universitet så jag ska ge mig iväg dit nu före lunch och försöka få med mig den lånbara och ev. kopiera delar av den andra.

Dålig planering, javisst, men till viss del ursäktligt. Tidningen tog ju sin tid, och under veckan i Umeå ägnade jag inte många minuter åt annat mer än när jag sökte böckerna på biblioteket. När vi bestämde att Marcus skulle vara här under höstlovet visste jag heller inte att jag skulle ha tenta veckan därpå så det är som det är med det också, men det löser sig förhoppningsvis.

Återkommer med en prognos om ganska exakt ett dygn, när tentafrågorna landat...

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Skönt ändå att det är hemtenta, annars kommer ju paniken att man ska kunna ALLT HELT FLYTANDE. Visst måste man kunna saker när man gör hemtenta också, men det är skillnad; man kan alltid göra en kontroll i böckerna om man känner sig osäker. Håller tummarna för att du klarar dig.

Maria sa...

Oftast blir det ju då istället till att analysera sammanhang, likheter, orsaker etc... Vi får se hur det går som sagt.