måndag 10 november 2008

Yrkesskadad hemmafru?


Tio tecken på att du kvalificerar dig som smånördig hemmafru, även om du bor ensam:
  1. Du har "Reklam - Nej tack!" på postfacket men läser matbutikernas reklamblad på nätet.
  2. Du har husets alla nycklar samlade på ett och samma ställe. (Nyckelskåp ger bonuspoäng!)
  3. Du har haft ett tvåsiffrigt antal egenhändigt lagade matlådor i frysen vid något tillfälle.
  4. Du köper strumpor med olika mönster på skaften för att de ska vara lätta att para ihop.
  5. Du köper bara kryddburkar av ett särskilt märke för att det ska se snyggt ut i köksskåpet.
  6. Du har betalat lika mycket för en designad disktrasa som för ett storpack vanliga.
  7. Du tittar på mönstret på toalettpappret innan du bestämmer dig i butiken.
  8. Du har någon gång köpt nya grytunderlägg för att de var snygga, inte för att det behövdes.
  9. Du planterar om i balkonglådan minst tre gånger per säsong.
  10. Du pratar med krukväxterna, även inför andra.

Hur många som passar in på mig vill ni inte veta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

oahahahahaha - jag tänker INTE tala om hur många jag svarade ja på ;)

Maria sa...

Nördighet is the shit!

Lillstrumpa sa...

Jag kan stolt nog säga att det inte var mer än fyra som stämde på mig.

Anonym sa...

oj, lite skrämmande, skärpning på mig! ha ha