fredag 21 november 2008

Fin-fredag!

Oförskämt underbar fredag det här! Jag har hunnit nästan precis allt jag tänkt att jag skulle och när jag stod och stökade i köket så ringde det på dörren, det var Kocken. Han hade med sig en kasse med tre nybakta bröd som blivit över från hans jobb på lunchrestaurangen. Jag som just konstaterat att vi nästan ätit upp det sista av det jag bakade häromdan, helt perfekt! Underbara människa...

Knappt hann jag stöka färdigt så kom Martin, med världens bautabukett i famnen! Vita liljor. Vackrare blir det inte. Underbaraste Martin... Nu ska jag steka lite kyckling, sen blir det film-mys och middag! Kyckling med ris, hemgjord tzatziki och kock-bröd, vackra blommor och en bra film med bästa tänkbara sällskap... Fredag is the shit!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Låter som en perfekt fredag! Du vet vad jag tycker om Martin så det behöver jag inte upprepa. Min fredag avslutades med hemgjord pizza och engelsk deckare med hela familjen. Inte fel det heller.

Anonym sa...

NJae... de vet jag inte om jag håller med om riktigt. Hon sjöng mkt bättre än hon brukar, och Johan kom inte ens ihåg texten. men ja, vad gör man då alla småflickor röstar på den snyggaste... :P