söndag 16 november 2008

Hitta vilse?

Kan jag inte se skogen för alla trän eller vad sitter det i?

Jag har inte känt mig så totalt utanför planen på evigheters evigheter. Vad är det för fel? Jag brukar ju vara bra på att kliva i de stövlar som ställs fram och bara spela med, ge det som efterfrågas... Koka soppa på en spik, vid behov, det är ju min specialitet!

Jag börjar undra om jag är helt fel ute, men jag kan ju ha fel. Det hoppas jag i alla fall.

Jag längtar faktiskt efter att få tillbaka kristendomstentan, bara för att få något svart på vitt. Jag vet ju att jag kan egentligen. Även om jag inte vill alldeles innerligt så brukar jag faktiskt kunna, om jag anstränger mig. Märkligare saker har jag lärt mig, och lyckats med, kan jag ju säga så jag fattar inte riktigt vart skon klämmer. Kan det bero på att jag inte får på mig den över huvudet taget? Vad beror det på i så fall? Jag vet inte. Jag vet ingenting, det är nästan vetenskapligt bevisat.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Raring, ge inte upp nu, du har kommit så långt. Hade det varit efter bara ett moment hade jag förstått men efter så här långt tid är det ju ett väldigt slöseri med tid. Jag vet att du kan göra det, även om det inte känns så nu.

Anonym sa...

Åh, hoppas hoppas hoppas det går vägen för dig! Du måste vara jätteduktig om du får ihop både religions- och musikpluggande men jag håller tummarna. Fast viktigast av allt är att du mår bra, så du får känna efter var din gräns går... Du ska ju hålla i minst 60 år till!