onsdag 19 november 2008

Go'kväll

Det brukar jag aldrig titta på annars, men nu stod TV:n på. Ett bekant ansikte dök upp. Det tog en stund innan jag kom på varifrån, han var tvungen att prata ett tag innan det gick upp ett ljus. Jag har varit på en föreläsning med honom!

Han var på Go'kväll och pratade om sin senaste bok. En snabb efterforskning visar att han varit sommarpratare också. Se där... Fascinerande människa, fascinerande styrka. (Båda sönerna är borta nu, den ena levde när jag var och lyssnade på honom.) Många går under av en bråkdel men vissa tycks ändå hitta något... Vad det där något är varierar säkerligen en hel del, alla hittar inte samma sak, men det gör bara det hela ännu större. Livet är stort.

Nu ska jag laga middag för äta bör man, annars dör man...

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Go'kväll är ett jättebra program! De har många intressanta gäster och inslag. Mamma ser alltid på "Gör om mig" på torsdagar (det märks att jag har gammeldags föräldrar).

Anonym sa...

Mamma har det på ibland emellanåt och jag vet faktiskt en som blev omgjord men det är inget jag brukar slå på med flit. Det brukar jag sällan med nånting å andra sidan...