måndag 24 november 2008

Jakten på julefrid, del 1

Jag är en julnörd, jag erkänner. Ingen överdriven pyntare med tomtar i alla hörn, för mig räcker det nästan med den som kommer med julklappar, men när det gäller övriga julbestyr...

Julpyssel, julbak och julklappar. Alla klappar ska dessutom slås in i samma papper, eller i vart fall enligt samma färgtema. Jag tycker verkligen inte att det är fel att göra annorlunda men det där är en knäpp liten grej som jag började med för en herrans massa år sen och det har bara fortsatt... Frågan är bara vad man ska ha för "dresscode" på klapparna i år? Det finns ju så grymt mycket snyggt!

Jag har avverkat allt ifrån enhetligt guldiga klappar, helvita, vit-silvriga till grå-röda och naturbrun-röda. För att bara nämna något... Det enda jag inte kan med är det totalt oklassiska. Ceriserosa går bort. Den amerikanska vulgo-looken med bautarosetter likaså. Men vad ska jag hitta på som jag inte redan gjort? Bra recept, som det vita, kan ju alltid upprepas men det är ju kul med något nytt...

Dagens i-landsproblem? Ja. Det erkänner jag villigt, men jag har en tanke om att innehållet ska följa ett mindre ytligt tema i år. Mer om det senare...

4 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Hehe. Jag ska ha silver och grönt. (Har så mycket silverpapper kvar från ifjol att jag måste göra av med det. Men cerise? Hade inte du discotema ett år? Du hade i alla fall tänkt ha det. Jag blev lätt chockad när nu nämnde det, vill jag minnas.

Anonym sa...

Hade en tanke på något ditåt, inte uttalat disco men lite halv-kitsch... Insåg sen att jag själv inte skulle uppleva det som juligt alls så det blev inget.

Lillstrumpa sa...

Jag minns prat om discokulor som dekoration.

Anonym sa...

Hmm... Till julklapparna? Måste varit det silver-vita då.