fredag 14 november 2008

Skam den som ger sig!

The omtenta has arrived. Jag skickade aldrig in några svar på islam-delen av första tentan eftersom jag fick mina beställda böcker först dagen innan. Ett resultat av naiva illusioner och dålig planering, inga övriga ursäkter.

Jag trodde i min enfald att jag enkelt skulle kunna traska in på biblioteket i Umeå och låna dem under musikveckan men icke. Inte fanns de någonstans i Stockholm heller. Sen var det ju tidningsjobb också, mitt i röran. Den deadlinen flyttar man inte på, men priset blir då som i detta fall att man har det roliga kvar på tentafronten. Tjoho!

Jag är allt annat än pluggsugen och minst av allt är jag sugen på islam. Jag vet inte varför men just där ligger intressenivån på en svåröverträffad bottennivå. Nu gäller det bara att få det här gjort, bita ihop och köra på av ren envishet...

Inga kommentarer: