tisdag 18 november 2008

Helylle-onsdag

Tänk om man kunde stöka på i köket och se sådär helylle-hurtig och klämkäck ut. Få har väl sett ut så i verkligheten, annat än på bild innan arbetet påbörjades, men ändå... Även om det bara är på bild så blir jag så kär i de bilderna. Välordnade men levande kök, leende hemmafruar... Klyschigt men fint.

Apropå välordnat kök så ska jag åka iväg till Barkarby idag. Igen. Hämta hyllor på Kvik, till ett av våra köksskåp. Det kom av någon anledning helt utan så vi har haft kastrullerna och bunkarna ståendes i travar där i skåpet. Mindre välordnat.

Innan jag åker måste jag dock fixa vår IKEA-beställning. Vår stora IKEA-beställning. Nya sängar, skrivbord, köksbord... Ny soffa är beställd från Bolia, kommer den 25:e. Härligt, härligt!

Barkarby alltså, sedan köksorganisering, plugg och allmänt hemmafix. Min onsdag. Lite duktigt och ordentligt, men utan prydligt förkläde och vällagt hår...

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag skulle inte alls ha något emot att vara hurtigt hemmafru-ig, men då vill jag att det ska vara en hemmaman i närheten.

Anonym sa...

Det dumma är att det är så lätt att vara hurtig under dagen men när mannen i fråga kommer hem är man oftast rätt ohurtig och trött...

Lillstrumpa sa...

Han borde också vara hemma på dagen, det var det jag menade. Skulle vara mycket roligare.