onsdag 5 november 2008

Tentan då?

Jag skrev ju tenta igår... Har glömt säga nåt om det, trots att det var det enda jag haft i huvudet de senaste dagarna.

Kristendomens rötter.


Fyrkällshypotesen hit och tvåkällshypotesen dit, apokalyptik, Paulus, pastoralbreven, messiashemligheten och den historiske Jesus... Puh!

Hur det gick? Jovars, jag hoppas att den blir godkänd.

Det var sju frågor, rätt stora men ändå inte lika omfattande som på förra tentan, och man skulle ha godkänt på fem av dem för att bli godkänd totalt. Jag skrev på sex, men ett av svaren var uselt, så jag hoppas att resten håller måttet.

Den fråga jag inte skrev på strök jag rätt omgående, för jag förstod att det skulle krävas en del läsning för att jag skulle kunna formulera ett dugligt svar på den. Jag hade ju inte hunnit läsa in mig på all litteratur eftersom den inte gick att få tag på i Umeå utan fick de sista böckerna i min han först i förrgår. (Men jag har åtminstone beställt böckerna till nästa moment redan nu!) Den fråga som blev dåligt besvarad var helt enkelt mer komplex än jag förstod innan jag började skriva på den, och självklart hade jag sparat den till sist. Då går det som det går och jag hann inte skriva hälften av allt jag tänkte, men jag hoppas som sagt att det gick vägen ändå. Godkänd borde jag i vart fall bli om jag får säga det själv, men det får jag ju inte så det är bara att hålla tummarna och hoppas att läraren inte anser annat...

Inga kommentarer: