torsdag 20 november 2008

Att plugga eller inte plugga...

Det har blivit väldigt mycket inte på sistone. Böckerna har mest legat och glott på mig, och när jag nån gång plockat upp dem och läst några rader så har det inte sagt mig något. Delvis beroende på att jag inte varit särskilt mottaglig för att "lyssna" skulle jag tro... Då går det ju inte även om man vill, men dessvärre är den där mottagligheten rätt svår att påverka. Ibland är den klockren och glasklar, ibland obefintlig.

Den här dagen var tänkt att helgas åt envetna, teoretiska studier och en aning tvättstugepraktik men det går lite trögt med den teoretiska biten. Trögt men framåt. Alltid något...

Det ska hur som helst bli intressant att se om jag hittar något som stödjer mina egna tankar. Hade jag skött kursupplägget hade jag nog lagt det här momentet, religionspsykologin, före genomtuggandet av islam, judendom och kristendom... I mina ögon kändes det som en rätt avig början. Gå in på det specifika, smala, först och ta den bredare förståelsen efteråt ter sig i alla fall rätt bakvänt i min värld. Hoppas det lossnar nu och framöver, det skulle jag behöva.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Jag håller tummarna för att det börjar lossna för dig snart och att det går bra med pluggandet. Jag borde också ta itu med en del saker, men de blir aldrig gjorda...