lördag 8 november 2008

Barkarby x 2


Det blev Barkarby igår och det blev Barkarby idag, med Martin. Helt sjukt vad vi traskat runt, hade jag haft stegräknare hade den banne mig spårat ur... Stort är bara förnamnet, och vi var inte de enda som rände runt där heller. Folk överallt, som river och sliter i allt som är löst och flänger runt yra höns... Det vi egentligen fick gjort (förutom allmänt kringrännande och gloende) var att beställa några skåphyllor på Kvik, sen reklamerade jag mina skor på Stadium och fick nya likadana och tillsist blev det ett par skinnstövletter med snörning från Vagabond också som jag provade redan igår. Jag provade en herrans massa skor idag också, allt ifrån gympaskor till vinterstövlar men det blev inga övriga inköp utöver stövletterna. Alls. Lunch, kycklingkebab, det var det enda.

Vi hann med IKEA också, sist av allt, och där låste snille-vakten dörren till entrén där förvaringsboxarna med våra kläder fanns redan fem minuter efter stängning. På sin höjd! Vi skulle inte handla något, bara kolla köksbord och dubbelkolla de sängar vi tänkt oss så vi gick omkring tills de stängde och sedan ut förbi kassorna och bort till entrén där vi möttes av låsta dörrar och en nedsläckt entréhall... Hallå?! Varför har man förvaringsboxar där folk ska kunna hänga in ytterkläderna om man inte kommer åt dem sen? Någon kunde väl hållit vakt vid trappan och sett till att ingen gått in. Det hade väl varit enkelt? Men inte...

Vi fick gå in via kassorna och baklänges genom nästan hela varuhuset innan vi hittade vakten som kunde släppa in oss. Dumt ordnat. Det skulle visst finnas förvaringsboxar någonstans vid kassorna också men vadå... Finns det vid entrén ska man väl kunna använda dem, annars ska det stå skyltat med information att det inte är lämpligt om man behöver hämta ut sina grejer efter stängning. Jag menar, korvkiosken vid kassan hade ju öppet och serverade för fullt fortfarande... Nog borde man kunna komma åt sina väskor då?! Hönsigt värre, även där.

Det var sjukt skönt att komma hem kan jag säga. Jag är så trött så det finns inte... Trött i fötterna, trött i huvudet... Det blev en väldigt lång och tröttsam dag det här, men den var rätt trevlig ändå. Förutom sista timmen då kanske, när vi båda mest bara ville hem och IKEA låste ut oss... Nu ska jag gå och ta en lång och varm dusch och sedan krypa i säng! Eller kanske man ska ta och stråla lite? Det lät väldigt trevligt. Som när man var liten och satt på golvet i duschen och "blev regnad på", fast bättre. Värme och avkoppling ska det hur som helst bli! Sedan ska jag krypa i säng och bara mysa och glufsa ananas... Ingen dålig lördag, allt som allt!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag som hade för mig att du inte gillade ananas. Varför trodde jag det? Vem är det då som inte tycker om ananas? Och sitta i duschen? Huskes. Jag totalvägrade att duscha ända till jag var kring tio (badhuset var en mardröm). Badkar var enda valet.

Anonym sa...

Ja, bilder är alltid kul att se!